basten schreef:
(dit verhaal geldt alleen voor vrijevallers)
En hoe zit het dan met static liners? Het vliegtuig is dan niet opeens magisch beschermd tegen motorstoring, en ik neem aan dat de JM vlug iedereen eruit wil hebben als de piloot een lege kist wenst. Het is op de meeste niet van toepassing, maar nog steeds nuttig om goed te weten. Het komt namelijk vaak genoeg voor dat we staan te kletsen met static liners, o.a. over dit soort zaken.
basten schreef:
(boven de 2000 ft raakt de AAD ook in de war maar ben je ver genoeg verwijderd van de afvuurhoogte)
Loos gezeur aangezien ik aanneem dat tandemmasters het zelf donders goed weten, maar is de afvuurhoogte van de Tandem Cypres niet 1900 vt?
Verder een prima stuk. Het is wel tijdens de opleiding behandeld (iig tijdens mijn opleiding), maar behoorlijk veel beknopter dan dit. Wat er exact verteld is weet ik niet meer (inmiddels exact 360 dagen geleden), daar zou ik m'n aantekeningen voor moeten opgraven.
basten schreef:
En blijf met zijn allen denken aan Wat als........... en niet alleen aan wat er goed kan gaan.
Yep, het is veel beter om te vragen "Wat kan er fout gaan?" dan te vragen "Wat ging er fout?"
~IJskonijn